Vraagstelling

Het Japanse automerk  wil graag commercials op de nationale TV. Belangrijk is dat er traffic wordt gegenereerd op de website van Subaru in Nederland en meer bezoek aan de dealers. Omdat Subaru geen ervaring had met dit traject werd CTL Creative ingeschakeld. Het bedrijf wil graag één aanspreekpunt, heeft een bescheiden budget en wil gebruik maken van bestaand ruw video materiaal,  aangeleverd vanuit Japan.

Oplossing

Samen met de klant werd allereerst de tekst voor de commercial geschreven en geoptimaliseerd. Het Japanse videomateriaal werd in HD gemonteerd. De geselecteerde beelden geven het optimale imago,  toegespitst  op de Nederlandse markt. In combinatie met de juiste muziek en voice-over ( inspreekstem) ontstond een prachtige TV commercial. CTL Creative realiseerde het complete traject, inclusief de aanlevering van de uitzendkopieën bij de STER. Het media inkoop bureau adviseerde om alleen op de publieke omroepen te adverteren om zo de doelgroep optimaal  te bereiken.

Resultaat.

De TV commercial resulteerde in veel meer Traffic op de website en meer dealerbezoek. Daarnaast kwam er positieve feedback van het Dealerkanaal. Door herhaling van de campagne, kreeg het merk een hogere naamsbekendheid in Nederland, wat resulteerde (indirect) in een hogere autoverkoop.
Client Subaru Nederland
Websites www.subaru.nl
Scroll to Top